Návody
Otázky k VoIP  

Změna nastavení poštovních klientů:

KOHO SE ZMĚNA TÝKÁ:
všech klientů, kteří pro práci s emaily využívají programy typu MS Outlook, MS mail, Thunderbirth - obecně tedy poštovní klienty - a v jejich nastavení mají jako server odchozí pošty uvedeno MAIL.RORYSNET.CZ nebo 192.168.1.5.
Pokud maily řešíte pomocí připojení přes prohlížeč /IExplorer, Chrome, Mozilla Firefox,../ - nemusíte nic dělat

CO MUSÍM UDĚLAT:
změnit nastavení SMTP serveru.
JAK? - záleží na poskytovateli vaší emailové schránky. Zde jsou příkladypro nejčastěji využívané domény.
Pokud si nevíte rady, kontaktujte nás a my vám rádi pomůžeme.

@centrum.cz, @atlas.cz, @volny.cz

https://freemail.help.economia.cz/support/solutions/articles/42000032445-adresy-po%C5%A1tovn%C3%ADch-server%C5%AF

 @seznam.cz, @email.cz

https://napoveda.seznam.cz/cz/email/imap-pop3-smtp/


PROČ???

Zneužívání emailové pošty k šíření nevyžádaných zpráv - SPAMU - nutí provozovatele a uživatele této služby hledat nástroje k omezení šíření SPAMu. Je to ale věčný souboj, který nemůže mít jednoznačného vítěze. Útoky na SMTP servery a snahy o jejich zneužití v poslední době rostou a je nezbytné aplikovat opatření, která zneužití SMTP serverů čelí. Jinak je server zařazen na "černou listinu" a veškeré jím odeslané emaily jsou považovány za SPAM a ke svému adresátovi zpravidla nedorazí.

Bohužel je třeba si uvědomit, že mail NENÍ ZARUČENÝM KOMUNIKAČNÍM KANÁLEM a má své nedostatky a omezení včetně rizika napadení a prolomení hesla k vašemu emailovému účtu!!!
Pokud se vám nedaří odeslat z vašeho PC email a vrací se zpráva typu "UNDELIVERED MESSAGE", je potřeba si přečís její obsah a na jeho základě hledat příčinu nefunkčního odesílání. Pokud obsahu nerozumíte je vhodné zprávu nechat jako informaci pro člověka, kterého žádáte o radu a pomoc. Vodítkem může být ještě skutečnost, zda se vracejí všechny odesílané zprávy nebo jen některé.
Příčinou může být překlep v adrese, plná schránka příjemce nebo překročení max. velikosti odesílané zprávy /orientačně cca 15MB/. Opravdu nelze mailem odeslat 10minutové video s rodinnou oslavou vánoc... Zavirovaný počítač nebo napadená emailová schránka je další častou příčinou nefunkčího poštovního klienta /Outlook, MS mail, Thunderbird/.
Systémy ochrany proti šíření SPAMu jsou poslední a velmi častou překážkou, kterou musí email překonat. Vyhodnocení toho zda se jedná o nevyžádanou zprávu a co se s ní má provést je ale velmi variabilní a záleží opravdu na jednotlivých poskytovatelích emailové služby jakou cestu zvolí.

 JE TEDY NĚJAKÁ RADA, KTERÁ BY MI POMOHLA PROBLÉMY S ODESÍLÁNÍM OMEZIT?

1. Nastavte si poštovního klienta tak, abyste pro odesílání zpráv využívali server pro odchozí poštu /= SMTP server/ vašeho poskytovatele emailu. To znamená např. Seznam.cz, Volny.cz, Centrum.cz, Gmail.com - návody hledejte na stránkách podpory vašeho poskytovatele nebo nám zašlete žádost o pomoc s nastavením.
Jediné omezení z naší strany je blokování portu 25 pro odesílání mailů přes cizí SMTP server.
Proč tedy nemohu využívat server MAIL.RORYSNET.CZ jako dosud? Můžete - ale pak SPAM filtr na straně příjemce může odmítnout zprávu jako nevyžádanou, protože nenajde /a logicky najít nemůže/ tento server mezi důvěryhodnými servery patřícími k emailové doméně provozovatele vaší emailové schránky. To umíme zaručit jen pro účty xxx@rorys.cz.

2. Používejte kvalitní antivirovou ochranu vašeho PC a dbejte jejího upozorňování na podezřelé aktivity na vašem stroji. Pokud kliknete na nebezpečný odkaz a přes upozornění antiviru odsouhlasíte stažení, zobrazení či jinou akci, pak vás od problémů neochrání ani sebelepší antivir. Za nás doporučujeme řešení od firmy ESET /bývalý NOD32/ jak pro systémy Windows tak mobily s Androidem. Jde o placené řešení, které ale dlouhodobě prokazuje kvalitní služby v reálném provozu u řady našich firemních klientů. Navíc Vám můžeme nabídnout až 15% slevu  při nákupu přes nás oproti internetové nabídce pro koncové zákazníky.

CO MÁM DĚLAT, KDYŽ SE NASTAVENÍ NEDAŘÍ A POTŘEBUJI MAIL ODESLAT?

1. K odeslání použijte webové rozhraní vašeho poskytovatele - SEZNAM.CZ, EMAIL.CZ, GMAIL.COM, MAIL.VOLNY.CZ atd. Pokud mail nelze odeslat ani takto, bude příčina neúspěchu jinde než v nastavení služby.

2. S nastavením konkrétního poštovního programu a vašeho emailového účtu vám poradíme nebo pomůžeme - kontaktujte nás emailem či SMS

Nenašli jste potřebné?
Rádi Vám pomůžeme v případě jakýchkoli problémů. Kontaktujte nás prosím emailem na servis@rorys.cz

 

Aktualizováno ( Úterý, 22 leden 2019 )
 
 
  Design by augs-burg.de & go-vista.de